Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Min dag i dag.

Av Marlene Haglund - 24 september 2008 21:48

Igår var en väldigt jobbig dag. Började med att jag skulle på dagis å laga mat. Hann bara skala potatisen. Telefonen ringde å fick veta att syrran vart med i en olycka. Som tur var så va Sofia på dagis och tog över där.

Jag var ju hur nervös som helst eftersom jag inte viste så mycket mer än att hon låg på intensiven. Så svärmor hjälpte mig att packa in ungarna i bilen och följde med till Ö-sund.

Fick typ en chock över hur hon såg ut.... kände knappt igen henne. Halva ansiktet förstört, men hon hade haft tur. Inga skador som var livhotande och inga brutna ben...

Blev som sagt var en dryg och jobbig dag. En natt med mycket drömmar.


Å idag då?? Jo idag fyller fröken Haglund 22 år.

Började dagen med att gå på familjecentrum en sväng. Där gjorde vi gipsavtryck. Isabelle fick trycka en fot.

Fick där av Kristina en underbart vacker blomma. Och ett kort som gjorde mig så varm å goo i hjärtat.

När jag kom hem så hade jag besök av Majsan och Marielle. Efter det kom familjen Kalsson lagom till middagen, Å eftersom att Bettan å Marielle nog räknat med att hela Villavägen skulle äta så bjöd jag även dom på mat.

Fick ett doftset med parfym, duschkräm och hudlotion av märket Yvonne Ryding. Det luktar så gott. Passar mig jätte bra.

Lagom till fikat dök även Anna upp. Även hon hade paket med sig. Fick en tröja, trosor och en kofta. Men bäst av hennes presenter var faktiskt ett album. (Jag hade för ett tag sen tänkt börja med scrapbooking så jag köpte grejer å album men insåg att varken tid eller motivation fanns så jag gav grejerna till Anna.)  Nu kom hon med albumet som hon hade börjar med. Det var så vacker med kort på min lilla familj. Det är alltså tänkt att Anna ska hjälpa mig att fylla albumet. Bara att lämmna kort så fixar hon det hela, å om jag skulle vilja prova på så ska hon hjälpa mig.


Sitter nu å tar det lugnt. Ganska slut efter dessa två dagar. Den ena så otroligt hemsk å den andra så rolig i allt elände.


Tack alla som grattat idag.

 
 
Camilla

Camilla

24 september 2008 22:26

men för tusan... GRATTIS :) på födelsedagen
Kramis

http://www.camillamedc.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Haglund - 6 september 2011 11:30

Hemma igen. Helgen var super. Tjejmilen gick jättebra. Jobbigt men jag kände jag hade ork och kontroll genom hela loppet. 60.00.25 blev tiden och jag är riktigt nöjd...nästa år ska jag under 60 min.   Kryssningen var som alltid mysig. Åt och drac...

Av Marlene Haglund - 1 september 2011 22:02

Har spenderat dagen med mina barn i Östersund. Tindra var och träffade logopeden och efter det drog vi till djungelhuset. Var som mest fem barn där vilket gjorde att även jag kunde leka och vara barn på nytt   Så kul, men dra mig baklänges vad jobbig...

Av Marlene Haglund - 30 augusti 2011 11:02

    Igår hade jag matdag på dagis. skyndade mig att ta reda på disken för att sen packa in mig och barnen i bilen. Drog till Sveg och hämtade upp Lisette. Tindra och Isabelle blev överlycklig över att få mysa med moster lite. Sen åkte vi till m...

Av Marlene Haglund - 24 augusti 2011 21:40

  Blev sjukt sugen på att ta en joggingrunda ikväll men kunde motstå frestelsen. Är inte riktigt hundra i min förkylning (har varit förkyld sen v 26!!)och eftersom jag sprang i måndags så insåg jag att min kropp måste få vila sig. Jag får helt enke...

Av Marlene Haglund - 21 augusti 2011 20:10


Då var det sorg på Haraldsgatan 7. Våran katt Bosse blev påkörd :(     Kommer kännas tomt här hemma!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards