Alla inlägg den 6 december 2007

Av Marlene Haglund - 6 december 2007 18:09

Det gick bra hos läkaren. Tindra skrek inte en enda gång,  men jag som trode hon skulle slippa medicin hade fel. Det blev en kort kur med kåvepenin i tre dagar. Det var rödare i örat nu än sist. Jag fatta typ noll.. Då skrek hon som om hon höll på dog å nu när det är värre i örat så är hon som vanligt??!!  Läkaren sa att det inte alltid gör så ont, så på endel kan man se typ efter att de haft infektion.


Kom just hem från syrran Hon är ensammen hemma för mamma är borta. Hon ringde idag,


syrran - vill ni ha mat idag? Jag ska äta kyckling.


jag  - ja, tack gärna det skulle va gott.


syrran  - vad bra, kom hit vid två då så kan du göra maten.


jag  - VA?


   Hon fick så lov att göra maten och den blev jätte god men disken det vägrade hon.. Det är för härligt att bli bortbjuden på mat till henne. Så ni som vid senare tillfälle blir bjuden, ett litet råd. Ta med diskhandskar!


Imorgon bär det iväg till Funäs på jobb igen.. sist var det ju snöstorm och i helgen lär man kanske glida av vägen.. vintern har sin charm ;)


/Madde


Av Marlene Haglund - 6 december 2007 13:05

Jag som trodde att jag skulle få två hemska nätter hade fel.. Tindra har varit nästan som vanligt. Vilka under renässans nässpray kan göra. Ska snart till läkaren på ett återbesök för att se att allt är ok.


I media har dom pratat om ett ämne som är på tiden att det tas upp. Jag blir arg, ledsen och riktigt oxtokig!!!

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1398468.ab


Bäst att börja klä på sig å kila iväg till HC nu då.


/Madde

Ovido - Quiz & Flashcards