Alla inlägg den 19 december 2007

Av Marlene Haglund - 19 december 2007 13:25

Har inte skrivit på ett par dagar nu men det beror inte på att jag är lat... nä det har inte hänt så mycket att skriva om. Är fortfarande inte klar med alla julklappar... har en gnagande känsla av att det blir lite ok handling på julaftonsmorgon...  Nä, jag ska pröva att undvika det.. ska till Östersund imorgon och jag tänker inte åka hem om jag inte handlat färdigt klapparna.


Fick lite panik igår.. Insåg att svärmor å linda skulle komma idag... och nej. jag har inte julbakat heller så det finns inte så mycket mer än kaffe att bjuda på. Ringde systeryster å sa att nu fick hon komma och hjälpa mig med att baka(behövs hjälp med en 14 månaders hängades i byxorna).

Vi gjorde en snickerstårta att bjuda på till efterrätt idag. Å när vi hade ångan uppe så tyckte syrran att vi skulle baka bullar. Men ett problem uppstog ganska snabbt... Jag har inge bunke som är stor nog till en bulldeg. Så ni som ännu inte köpt julklapp till mig kan ju hälsa tomten att en bullbunke skulle sitta fint   ;)


/Madde

Ovido - Quiz & Flashcards