Alla inlägg under december 2007

Av Marlene Haglund - 4 december 2007 18:32

Vaknade två inatt av att Tindra skrek helt hysteriskt, gav henne alvedon och lyckades sova samanlagt en timme efter det....i sittande ställning för så fort jag la ner Tindra så skrek hon. Var till läkaren som bekräftade vad jag trode. Öroninflammation på höger öra. Men ingen medicin fick hon. Ska tillbaka på torsdag för att se om det blivit bättre så jag har antagligen två hemska nätter framför mig.


 

Grattis mamma på födelsedagen. Har ätit tårta och Tindra öppnade hennes paket. Hon blev jätte glad för tavlan som Tindra målade.


Ska ta å mysa framför tv nu en stund.

image14

/Madde 



Av Marlene Haglund - 3 december 2007 21:32

Jag har drabbats. Det är hemskt. Jag är förkyld....  Jag sov mellan tio och två då Tindra var på dagis och gud vad välbehövligt det var.


Julskyltningen igår var väll inte direkt någon höjdare. Missade typ allt. Slutade jobba i Funäs kl fyra och körde naturligtvis fast när jag skulle parkera på hedegården. Fan ta dom som sköter plogningen där.... Tompa fick komma och prova ta sig loss, men hemtjänstens bilar har inte blivit anklagad för att vara bra på vinterväglag. Vi putade, skotade och slängde ut grus.. Men nej, bilen rubbades inte.. Blev till slut bogseringslinan. Som ni förstår så var ju alla aktiviteter på byn redan färdig då vi lyckats fått lös bilen och slängt i oss middag.


Nu ska jag sova vidare.


/Madde 

Av Marlene Haglund - 1 december 2007 22:42

Ja det bara vräker ner. Jobbade i Funäs idag( det gick super bra) och kände att jag blev mer och mer nervös över hemfärden varje gång jag tittade ut.. Mina arbetskammrater tyckte nog lite synd om mig. Så jag fick sluta två timmar tidigare. Höll på köra fast innan jag ens kom ut från parkeringen..... Resan hem tog tid kan man samanfatta det hela. Har nu i kväll skottat tre gånger. Inte hela gården men iallafall så man kan ta sig ut och in. Vill inte ens tänka på imorgon när jag börjar sju i Funäs igen..... Någon som vill byta???


/Madde





Ovido - Quiz & Flashcards