Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Marlene Haglund - 27 januari 2009 19:41

Trodde för några sekunder att mina önskningar om lite extra klirr i kassan blivit sanna, när jag skulle titta om pengar från försäkringskassan kommit idag så fick jag en liten chock, 23 tusen på kontot. Jippi, självrisken betald på Peters bil, ny data å nya kamera tänkte jag några sekunder men förstog ju att något stort fel hade hänt . Nä, min föräldrapenning är inte så bra!


Visade sig att dom på lönekontoret missat att jag ska va föräldraledig fram till sista aug så jag hade fått in en månadslön plus min fjuttiga föräldrapenning förstås på kontot :)

Trist bara att kommun vill ha tillbaka pengarna ;)


Idag har jag haft en dag i Sveg. Hade tänkt fika med Marielle men så blev det inte eftersom hon hade sett fel på sitt schema. Ringde då pappsen som var i skogen å jagade,hmm var det fågel han sa?? Ähh kommer inte riktigt ihåg. Maritha va inte heller hemma. Hon var  å jobbade så jag och Isabelle fick åka på nyan å fika. Åt en underbar ciabatta med ost och skinka.


Sen blev det lite ärenden gjorda. Var på medborgarhuset till chefen med lite papper, sprang in på brandstation för att lämna lite papper till Peters chef där. Sen blev det dollar, miniboden och guldfynd. Nora fyller snart år å det är snart Sannies dop så lite paket blev inköpta. Hittade en supersöt kläning med tights till Tindra. Det var pippi långstrump på klänningen. Ska ta kort sen när hon har det så ni får se så gulligt det är.


Kul att även du läser min blogg. Hälsa Rikard att han är ett klantarsle!! ;) Krama Kimpan å Jossan från mig.


Tittade på bröllopet i bonde söker fru igår. var så fint. Jag som är lite blödig av mig fällde en liten tår. Peter tyckte att jag va supertöntig...

Jag vill gå på bröllop, ingen som ska gifta sig snart!!!  ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards