Alla inlägg under mars 2009

Av Marlene Haglund - 23 mars 2009 13:29

Idag är det en trist dag, tror det beror på vädret...HALLÅ, VI HAR TILLRÄCKLIGT MED SNÖ!!!!!!


Tindra stackarn fick gå till dagis idag.... boben är kvar i Nysätern och eftersom jag har tagit bort liggdelen på syskonvagnen så passar inte regnskydet längre....... Har budat på ett som passar på tradera men det går inte ut än på några dagar.... Får väll ta bilen när jag ska hämta Tindris...jag som hatar att ta bilen på byn.....känns onödigt när det är så kort bit.


Min älskade syster kommer idag och jag har längtat hela helgen efter henne, dock blir hon bara arg när jag informerar henne om mitt marielle behov!!!


Nu sitter Sofia här och har börjat nalla på Peters godisförråd.....

Så Peter, DET ÄR INTE JAG!!!!!


För övrigt så är jag hyper less på Lasse... Ja, inte grannen då utan katten!!!!



Av Marlene Haglund - 21 mars 2009 17:59

Middagen blev god!! Sitter nu och njuter av en kopp kaffe.


Isabelle är lite grinig, har fått sin tredje tand å den fjärde är nog på g.

Måste göra super ont!!


Ikväll är det Robinson, efterlänktat.. Hoppas det är bra!

Av Marlene Haglund - 21 mars 2009 16:49

Imorse var vi uppee med tuppen. Drog iväg till Mora, Peter skulle hämta ännu ett kap till bil........ Jag säger så här, jag går hellre än att köra den.......


Nu sitter jag och tittar på när vår personliga kock Tompa lagar mat. Att han inte jobbar som kock???!!! Det luktar iaf underbart. Ris, kycklinggryta och haricots verts.



Av Marlene Haglund - 20 mars 2009 10:44

Mina underbara föräldrar är dom bästa som finns!! Jag älskar er!

Av Marlene Haglund - 20 mars 2009 10:12

Äntligen fredag! Så skönt att det snart är helg igen= sovmorgon för min del!


Idag ska det städas lite innan Peter slutar för då bär det iväg till Sveget igen..Hmm har varit där en hel del på sistonde! Han ska iaf hämta nåt papper som han måste ha för att plugga i helgen. Så ska vi in å överaska plastis(hoppas hon inte läser detta), hon fyller år på måndag så vi grattar någon dag tidigare när vi endå är i Sveg.


I maj fyller pappsen år, hela 60 fär att vara exakt. Någon som har någon bra idé på vad man kan tänkas ge honom???!!!


Bäst å börja städandet nu.. Får besök om en stund!




Av Marlene Haglund - 19 mars 2009 06:40

Höll på att glömma....


Idag har jag gått på kur i tre veckor!!!

Vågen visa -9.5 kg.

Imorgon och framöver ska jag börja att äta middagar.


Jag nosar mitt första delmål i nacken!!!!

Av Marlene Haglund - 19 mars 2009 06:34

God morgon!

Här får man vara uppe med tuppen!!! Mina barn är väldigt morgonpigga..... Idag slog dom upp sina ögon Halv sex....


Det blir ingen träff hoss Anna, det blir här istället, mycket lättsammare när Isabelle ska vara med, hon har ju börjat åla rätt snabbt nu å jag vill ju inte riskera att hon ramlar utöver Annas trapp..


Nu ska jag klä på ungarana å sen krypa ner i soffan å titta på Vakna med de Voice....älskar av någon anledning det programmet.

Av Marlene Haglund - 18 mars 2009 21:33

Idag har dagen rusat iväg... den har verkligen gått super snabbt.

Först gick vi å titta när kongrobarnen åkte vasaloppet. Dom var super duktiga!!!

Sen bar det iväg på arbetsförmedlingen...tänkte hämta lite ansökningspapper till högskola å kopiera mina betyg.... var bara att vända i dörren...endast öppet måndag och tisdagar.... dålig service!!!


Har nyss kommit hem från jobbet, har jobbat fem timmar nu ikväll å det var riktigt skoj att vara tillbaka en sväng...känns så skönt att veta att jag kan gå å jobba när jag själv känner för det....


För övrigt är jag lite less på semper... dom har gått å bytt mått till ersätningen så nu ska man klara av att räkna till sju skopor när man går upp helt medvetslös mitt i natten.....det var ju nog svårt att klara av fyra!!!! 


Imorgon är det träff hos Anna, nice!!!

Ovido - Quiz & Flashcards