Alla inlägg under mars 2009

Av Marlene Haglund - 11 mars 2009 07:47

God morgon alla läsare. Nu är vi uppe alla tre och redo för att dra till dagis å laga köttfärssås å spaggisar.


Återkommer med resultatet, ni vet barn är ju väldigt ärliga av sig ;)

Av Marlene Haglund - 10 mars 2009 21:59

Idag har jag och barnen varit i sveg en sväng. Träffade mormor i hennes nybyggda stuga i Nilsvallen. Den var verkligen supermysig......hmmm, tror ni hon märker om man flyttar iväg den till nysätern??  ;)

Sen åkte jag till Marielles lägenhet för att vänta tills hon skulle sluta jobba. Där såg det ut som...... Ja, man kan säga att jag hade fullt upp med att dammsuga, skura, diska, vika tvätt och vattna blommar. Men det gjorde inget. Tiden gick ju fort iallafall.

 Marielle följde med hem till Hede å nu är hon ute på byn å ränner ;)


Haft besök av Hanna, riktigt trevligt. Jag ska bli bättre på att hälsa på har jag lovat mig själv nu. Hallå, vi bor ju lixom i samma by!!



Av Marlene Haglund - 9 mars 2009 16:26

Idag har det varit en helt underbart skön dag. Började med att gå på dagis med Tindra. När jag kom hem var det bara att ta tag i snöskottningen.....Just när jag tog sista taget så kommer min kära svärfar förbi och tänkte skotta åt mig,jag som just var färdig. Tanken var ju snäll iallafall.


Sen kom Sofia. Vi tog och titta på filmen Patrik 1,5. Den var helt klart värd att se. En film i min smak.

Blev en runda runt åsen innan Tindra skulle hämtas å nu sitter jag här.

 Hoppas alla dagar blir lika sköna som denna. 

 Det är en fin tid som är framför oss nu!!! 


Imorgon ska jag och barnen åka till storsveg ;)



Av Marlene Haglund - 8 mars 2009 17:27

Nu har Peter åkt till Sandö för att vara där tills på fredag. Trist!

Tur att det är sista veckan för denna gången!!


Idag har vi bara tagit det lugnt. Inget vidare skoj väder att vara ute i så vi har myst på inomhus. Har även haft besök som tittat på huset...Nu blev ni nyfiken va??!! Hoppas att dom vill ha det, annars kanske det finns någon annan av mina läsare som är intresserad... Bara att höra av sig :)


Resten av denna dag ska jag fortsätta i samma anda som tidigare....bara ta det lugnt. Ska nog ta å pyssla lite när kidsen krypit i säng..


Hoppas ni har en mysig söndagskväll där hemma......

Av Marlene Haglund - 7 mars 2009 09:48

Är så skönt utvilad. Peter klev upp med ungarna idag och jag fick sova vidare tills nu, DET BEHÖVDES.


Ställde mig på vågen imorse -5 kg

Tjho, bara fem kvar till mitt första delmål! När jag har nått det ska jag unna mig något fint, kanske en ny ögonskugga....


Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, jag vill åka skriskor och Peter vill åka upp till Nysätern å hälsa på Staffan och Malin.

Vi får köra sten, sax, påse.


Stort Grattis till Anna S som fyller år idag!!!


Hoppas ni får en trevlig dag.

Av Marlene Haglund - 6 mars 2009 22:13

Nu har mannen i mitt liv kommit hem :)


Idag har jag och barnen hälsat på Camilla och Natalie. Maria och Felix var där också. Så skoj nu när barnen börjar röra sig lite och upptäker att det är fler i samma storlek som dom i närheten. Tindra och Natalie blev riktiga poolers!! Busade som bara den, så hårt så Tindra somnade i vagnen på vägen hem :)



Nu ska jag mysa ner mig i soffan med hjärtat. Måste passa på nu för det står inte på....söndag närmar sig med stormsteg!!!

Av Marlene Haglund - 4 mars 2009 13:09

Har spenderat förmiddagen på familjecentrum. Där var det på tok för många ungar samlade i en på tok för liten lokal!!! Gick tidigare än jag brukar då jag kände att jag blev aldelles slut av allt stoj....


Nu börjar jag sakna Peter på allvar!!! Förstår inte hur ni som har era sambosar borta på jobb under veckorna står ut!!??


VILL ATT DET SKA VARA FREDAG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Marlene Haglund - 2 mars 2009 21:52

Slänger in en bild på Tindra som blev lite vasaloppsinspirerad i helgen.

Gick sådär på skidorna, men första gången är aldrig lätt.

 Övning ger färdighet.





Ovido - Quiz & Flashcards