Alla inlägg under januari 2009

Av Marlene Haglund - 16 januari 2009 20:40

Det var riktigt trevligt hos Kristina! Å Camilla bjöd på en chokladälskares dröm, mmm det var så gott. Vill du kanske dela med dig av din hemlighet??!! ;)


Åkte för att hämta Tindra på dagis å sen på ica.När vi kommer hem så är Tindra varm som en kamin å inte alls på något skojigt humör. Förståligt eftersom tempen visar 39,6. Tackar gud för alvedon. Det är värsta mirakelmedicinen på småungar tror jag! Nu ligger hon å sover å jag hoppas att det bara är vanlig förkylning!!! Vill inte att hon ska få halsfluss som går nu!


Ha en trevlig helg alla bloggläsare!


Av Marlene Haglund - 16 januari 2009 10:35

Jo det kan man säga, -27 när man klev upp i morse... JAG VILL HA EN BRASKAMIN HÄR HEMMA NU!!! måste nog ta tag i det snart......

Blir som ni förstår ingen promenix till Kristina.  


Peter tjatar i att vi ska till Nysätern. Det är ju med största sanolikhet inte lika kallt där men jag vill nog inte ditt iaf. Inte kul att komma med två små till en iskall stuga!! Vi får se om han lyckas övertala mig ;)



Av Marlene Haglund - 15 januari 2009 20:51

Idag har jag varit på dagis hela dagen lång. Först hade jag matdag och eftersom det är torsdag även passning mellan 14-16. Hem å slängde i sig lite middag för att sedan åka på styrelsemöte å sen stormöte. Men inte att jag klagar, det är bara skoj att vistas med barnen å se vad de har för sig om dagarna! På Peters lunch så hann vi med utveklingssamtal på Tindra också. Hon sköter sig fint å stormtrivs på dagis men det viste vi ju redan :)

 Hann med att snusa lite på mitt goooa gudbarn under mötet oxå, hon är ju bara för söt,jag har saknat hennes skrikande besök när hon vart borta några dagar.


Imorgon ska jag hälsa på Kristina en sväng.Hade tänkt gå men tror nog jag ångrar nig. Just nu är det -24  å det blir säkert lika kallt imorgon.


Har oxå avanmält mig från scrapbookingskursen. Den är ju samma dag som Peter fyller "gubbe" så jag vill va hemma och fira honom då. Jo du älskling, nu är det inte många dagar kvar!!!!!

Av Marlene Haglund - 14 januari 2009 19:53

Idag har jag, Tindra och Isabelle varit på familjecentrum. Det var skoj. Men helt sjukt vad alla bebisar vuxit under julledigheten. Den nya bvcsköterskan var där med Rose-marie å hälsa på. Hon ska bara vara här några månader. Trist att det inte ska bli någon som stannar här ett tag. Det har varit skönt att man kunnat ringa om vad som helst till Rose-marie utan att förklara en massa vem man är å hur gammal barnet är å sånt, hon känner ju alla så väl. Kommer sakna dig massor!!


På eftermiddagen så skulle Isabelle på Bvc för att ta sprutor igen. Det tyckte hon inte va så skoj, skrek så hon blev högröd i ansiktet.

Men växt har hon gjort sen sist....  7720gram och 66,5 cm lång. Det är en stor liten tjej  ;)

 När Tindra var fem månader så vägde hon 6930 gram och var 64,5 cm lång, så det är lite skillnad på mina prinsessor.


Nu ska jag titta om det är nått skoj på tvn, annars blir det nog ett avsnitt av gamla såpan rederiet.





Av Marlene Haglund - 12 januari 2009 07:07

Nu sitter jag här framför datan å avnjuter dagens första kopp kaffe,mmm underart. Ungarna sover än så jag kan riktigt njuta. Tror ni man klarar av att göra detta till en vana, att kliva upp innan barnen vaknar. Kändes himmla jobbigt när Peter väckte mig men nu är jag glad han gjode det.


Idag börjar altså vardagen igen för oss efter all julledighet. Tindra ska på dagis. Tror hon länktar att få leka av sig å slippa sin tjatande mamma några timmar :)


Vad jag ska göra idag vet jag inte riktigt än, vi får se vad dagen har att bjuda på. Hoppas att det inte blåser så mycket senare så man kan ta en promenad åt något håll.


God morgon!!



Av Marlene Haglund - 11 januari 2009 12:20

Idag har Tindra sagt att honälskar mig för första gången. Det lät lite som

- ninra älka mamma


Lite rörd blev jag faktiskt!!!!!

Av Marlene Haglund - 11 januari 2009 10:16

Igår var familjen bjuden på 30 årskalas. Var supergod mat och mycket trevligt folk. Tack för en skojig fest Helena! Vid femtiden så åkte jag och ungarna hem då jag tyckte att det började bli lite livat för dem att vara med något mer :)


När ungarna kommit  i säng kom jag i städartagen, MASSOR av tvätt veks å lades in i garderober, ny omgång sattes på tvätt, nya gardiner i köket å eftersom att Tindra tassade in till min säng så kunde jag även städa hennes leksakslådor å kasta massa onödiga saker som hon inte leker med iallafall. En hel del åkte ner i källaren oxå i väntan på att Isabelle ska komma upp i rätt ålder.


Jag hann mitt i allt städande oxå med att titta på körslaget. Kalla mig fjortis men killarna i EMD är ju så charmiga!!! Å nej Sofia, jag kan inte välja en!!


Fick också höra det hemska som hänt. Hoppas du mår bra där du nu är.

 Tänker på er i Familjen!!

Av Marlene Haglund - 9 januari 2009 22:14

Igår var mina barn och klippte sig hos Estrid. Jo, båda barnen. Tindra klippte lugg och tog av lite på längden å Isabelle rakade av sig allt sitt hår. Estrid gjorde det på Tindra också när hon var liten för att håret skulle växa till sig lite tjokare å det gjorde det så vi får hoppas att det fungerar på Isabelle med. Hon har alltså Greger frisyr ;)


Idag följde jag med Sofia på en tripp till Lillhärdal för att hälsa på Anna (Sofias syster å min klasskamrat sen gymnasiet). Det var riktigt skoj att träffas. Blev som ett helt dagis med alla ungarna ;)

Nu får det inte dröja lika länge innan nästa gång!


Om jag är lite dålig på att uppdatera här så beror det på att våran data fått ett eget liv fungerar bara då den själv vill, väldigt sällan alltså!!!  :(



Ovido - Quiz & Flashcards