Alla inlägg den 19 november 2007

Av Marlene Haglund - 19 november 2007 20:58

Dagen började perfekt, Tindra sov längre än vanligt, så det blev sovmorgon till åtta.. det var skönt. Kände mig riktigt pigg, så jag tänkte att nu ska jag ta tag i dammråttorna som jagar varandra efter golven. Jag hann bara med sovrummet så gick dammsugarslangen sönder. Men fan den som ger sig. Provade att tejpa ihop slangen vilket inte lyckades så bra... När råttorna var förintade så tänkte jag att när jag fått upp ångan så kunde jag ju skura... Gick inte heller så bra.. snubblade över skurhinken vilket resulterade i vatten över hela golvet....

 Dagen som började på topp blev inte så bra som förväntat...Men det skulle bli värre.. På väg in från postlådan så tog jag svängen in på gården lite för fort kanske å vips så låg jag där på marken likt bambi på hal is. Reste mig snabbt upp och tittade åt sidorna för att se om någon sett :)  (varför gör man det egentligen). Skyndade mig in så gott det gick med ömmande knä och bak. Småfnittrade hela vägen då jag såg framför mig vad kul det måste set ut. Ja, nu var vinterns första vurpa avklarad.

   Insåg att det är nog bäst att sätta sig framför tv resten av denna dag..


Linda är hemma denna vecka, hon kom förbi en sväng. Alltid lika trevligt med lite kaffesällskap.


/Madde*

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards