Alla inlägg den 30 november 2007

Av Marlene Haglund - 30 november 2007 14:17

 Det är så mysigt med ljus. Jag brukar alltid ha värmeljus på vardagsrumsbordet men det är för riskabelt med tanke på Tindra, så idag har jag inköpt batteridrivna ljus. Ser väldigt äkta ut. Kan jag rekomendera alla småbarnsföräldrar med vildingar som tar sig överallt.


Den som uppfann näsdroppar skulle jag krama om rejält om jag viste vem det va.. Tindra fick två i varje näsborre innan hon gick och la sig igår och gissa vem som sov hela natten i sin säng!!!! Hon tappa inte nappen en enda gång. Hoppas hon blir bra inom tio dagar för då är det färdigt med dropparna.. S på apoteket var noga att påpeka att dom inte fick missbrukas...


Ikväll blir jag solo(förutom katten lasse då).  Peter ska på hockey i Leksand och Tindra ska sova hos mormor, eftersom att jag ska jobba imorgon och Peter lär nog vara halvdö (jag känner nämligen till hur det brukar vara på dom där resorna). 

  Alla bara går och väntar på fredag för då får man vara ledig ett par dar, men det där med fredagskänsla det har jag inte känt sen jag gick i skola. Det är väll så när man jobbar helger. Men jag kan ju faktiskt ha fredagskänsla på en tisdag. Det är det inte alla som har....


Som jag skrev, jag ska jobba imorgon. Börjar på mitt nya jobb i bemaningsenheten. Så nytt blir det kanske inte eftersom att jag har vart vikarie i evigheter på hedegården och fjällglimmten, men fjällsol i funäs blir nytt. Jag börjar känna mig lite nervös men det hör väll till när man ska på ett nytt ställe. Jenny ska komma förbi i kväll och ge mig lite info och tips om hur det fungerar där uppe. Lite kött på benen vill man ju ha!!


Ska snart börja förbereda middagen som jag och Tindra ska äta. Fläskfile och potatisgratäng (gissa om Peter blev sur när han hörde vårt matval).


/Madde

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards