Alla inlägg under december 2008

Av Marlene Haglund - 4 december 2008 22:00

Har varit en lugn och skön dag. Jag och Peter har haft rederietmaraton å degat i soffan i stort sett hela dagen. Ja, Peter var hemma från jobbet. Även han fick magsjuka häromdan men imorgon ska han på jobbet igen så då blir jag hemma själv med barn igen.


Isabelle fick smaka lite potatis och majspuré idag å det gick bra. Var lite förvånad över vad som hamnade i munen men svalde efter en stund och såg nöjd ut. Så nu ska vi fortsätta med en tsk i några dagar å se hur det går.


Imorgon blir det wemer med jobbet. Ska äta jullunch. Är ju inte någon älskare av julmat men det ska bli roligt att träffa jobbarkompisarna igen. Saknar er!

Av Marlene Haglund - 4 december 2008 21:58

Grattis på födelsedagen mamma!!!!!

Synd att jag inte kan vara hos dig å bjuda på tårta :(


Av Marlene Haglund - 2 december 2008 22:19

Ja då var det kväller. Blir så tyst å skönt i huset när ungarna sover. Imorgon blir det vardag igen, för enligt mina uträkningar så är Tindra smittfri efter tre inatt  :)


Ska på familjecentrum å väga Isabelle, känns som om det var evigheter sen hon vägde sig... men inte ens den blinde kan missa att hon växer å blir stor, det behövs ingen våg för att se det inte!


Peter kom hem med en burk potatispuré från ica idag.... jag såg nog ut som ett frågetecken skulle jag tro. Då säger Peter. Tindra var fyra månader när hon börja smaka lite så det är ju snart time för det. Jag hinner inte med. Men han har ju så rätt. Tindra satt i sin matstol korta stunder å fräste puré över bordet när hon var fyra månader.


Har slagit in lite julklappar ikväll oxå. Jag har köpt otroligt lite julklappar i år. Dom flesta i min å peters familjer tycker att det är barn som ska ha julklappar. Å det är så rätt. Skönt att slippa känna press att man ska köpa något till vuxet folk som redan har allt.


Nu ska jag slänga mig i säng. Natti, natti.

Av Marlene Haglund - 2 december 2008 13:29

Nu är vi så gott som frisk... jag har lite ont i halsen men ska inte klaga. Tindra är ju piggare än piggast!! Hon kräktes bara en gång så det var en lättsam magsjuka!


Har försökt få undan lite tvätt idag, har blivit en heldel när man varit borta å sen massor av sängklaäder på det!!! TRIST!!


Ska nu sätta mig ner å lyssna på lite julmusik. Ungarna ligger ute och sover så det gäller att passa på.

Av Marlene Haglund - 1 december 2008 10:51

Inatt har det varit en hemsk natt....fy

Jag skaka å frös som ett asplöv trots full påklädnad och extra filt..... Lyckades somna efter ett någon gång men vaknade vid tre av att Tindra spydde ner mig och hela sängen... så mysigt.. efter dusch och renbäddning var Tindra pigg som en lärka. Isabelle fick sova inne på kontoret med Marielle. Ska nu ta å köra igång alla vi barn i bullerbyn å mysa ner oss i soffan. Hoppas Tindra har samma planer!

Ovido - Quiz & Flashcards