Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Inskolning

Av Marlene Haglund - 26 november 2007 20:10

Idag har Tindra haft sin första dag på inskolningen. Det gick hur bra som helst. Jag och Peter var där med henne mellan 10 och 11. Hon sprang runt och lekte och rev i alla saker som fanns där....Personalen tyckte att hon var ungerfär som vädret ute, ett riktigt yrväder. Hon verkade skita totalt i oss förutom när hon ramlade och slog sig. Ja då duger bara mamma och pappa. Hoppas att det går lika bra när vi ska lämmna henne där.


När jag kom hem så fortsatta jag rensa i skåpen i köket. Fanns en hel del i skafferiet som åkte. Kände mig riktigt nöjd när det var färdigt. Ska kanska nästa projekt bli att frosta av frysarna?


Jag har ångest över morgondagen. Vet inte hur jag ska göra. Ska jag åka och gratta en nära familjemedlem eller ska jag vara stolt å skita i henne. Missbruk är ju en sjukdom men känns endå förjävligt att hon sket både i mig och Tindra när vi fyllde år. Kan vi inte bara hoppa över den 27 denna månad? Fast nja det är ju löningsdag. Äh vi får se om jag och Tindra drar till Sveg imorgon efter inskolningen.


Nu är jag på jobbet och sliter som ett djur( ja tid att skriva här finns allt)  :)

Bäst att sköta sig sista 45 minuterna.


/Madde

 
 
Camilla

Camilla

27 november 2007 09:51

Hej Hopp :)
Och här är du... :) hihi.
Har inte sådär jätte stor koll på det här med blogg än, hehe.
Men jag måste ju ta och lägga till dig på min sida oxå nu då...
Spännande med inskolning åt Tindra... blir nog roligt för hon att vara där och busa med barnen.
Jag läser för fullt i böckerna som jag fick låna :) måste lägga mig ännu tidigare på kvällarna nu, så jag hinner läsa innan jag somnar, haha!
Hörde om det där skötbordet.. vi kikar nog förbi efter helgen och kollar på det. Har lite fullt upp nu med flytt och städning. Ska bli så skönt när allt är klart.
Vi ses!
kram kram

http://www.camillamedc.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Haglund - 6 september 2011 11:30

Hemma igen. Helgen var super. Tjejmilen gick jättebra. Jobbigt men jag kände jag hade ork och kontroll genom hela loppet. 60.00.25 blev tiden och jag är riktigt nöjd...nästa år ska jag under 60 min.   Kryssningen var som alltid mysig. Åt och drac...

Av Marlene Haglund - 1 september 2011 22:02

Har spenderat dagen med mina barn i Östersund. Tindra var och träffade logopeden och efter det drog vi till djungelhuset. Var som mest fem barn där vilket gjorde att även jag kunde leka och vara barn på nytt   Så kul, men dra mig baklänges vad jobbig...

Av Marlene Haglund - 30 augusti 2011 11:02

    Igår hade jag matdag på dagis. skyndade mig att ta reda på disken för att sen packa in mig och barnen i bilen. Drog till Sveg och hämtade upp Lisette. Tindra och Isabelle blev överlycklig över att få mysa med moster lite. Sen åkte vi till m...

Av Marlene Haglund - 24 augusti 2011 21:40

  Blev sjukt sugen på att ta en joggingrunda ikväll men kunde motstå frestelsen. Är inte riktigt hundra i min förkylning (har varit förkyld sen v 26!!)och eftersom jag sprang i måndags så insåg jag att min kropp måste få vila sig. Jag får helt enke...

Av Marlene Haglund - 21 augusti 2011 20:10


Då var det sorg på Haraldsgatan 7. Våran katt Bosse blev påkörd :(     Kommer kännas tomt här hemma!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards